Web Shop16 veljače, 2020

Savjeti za poboljšanje / izradu Vaše internet trgovine za 2020 godinu!

Hrvatska ima najveći potencijal rasta Internet trgovina tržišta u Europskoj uniji, jer iako većina Hrvata kupuje putem Interneta (čak 86% korisnika kartica, prema posljednjim istraživanjima) iznenađujuće mali dio domaćih tvrtki uspješno prodaje putem svoje internetske trgovine. Ako uopće prodaju!

Ono što kupce najviše potiče na internetsku kupnju su ne samo povoljne cijene, promotivne akcije i popusti, već:

  • Ušteda vremena;
  • Veća ponuda roba i usluga;
  • Mogućnost kupovine u bilo koje doba dana;
  • Dostava do kućnog praga i lakša usporedba cijena

Kako biste iskoristili potencijal koji drugi ne koriste, u ovom blogu Vam donosimo savjete kojima ćete povećati prodaju bilo da postavljate novu internetsku trgovinu ili unaprijeđujete postojeću.

 

Potrudite se detaljno opisati i ilustrirati svoje proizvode

Proizvodi na Vašem Internet trgovini trebaju biti pregledni – i time ne mislimo samo na to da su podijeljeni u relevantne grupe i pojedinačno zastupljeni na fotografijama.

Kupci vole imati što više informacija na Internet trgovini, jer neće nužno pitati za više informacija prije nego što napuste Vašu Internet stranicu:

Stoga SAVJET br. 1:

Stavite ne samo kvalitetne, već realne fotografije proizvoda kako bi kupci imali jasan dojam;

Opišite proizvod detaljno, navodeći sve relevantne specifikacije: cijenu, važne funkcionalnosti i komponente, materijal, veličinu. Ako imate dodatne materijale poput kataloga ili uputa za korištenje, dodajte ih!

Bojite li se da nemate vremena dodati sve ovo za sve proizvode, jer ih imate jako puno toga u ponudi? Odredite prioritete, te ažurirajte proizvode koje ili želite da se što više prodaju ili za koje znate da mogu – uz malo gore navedenih izmjena – bolje prolaziti. Ostale ćete izmijeniti s vremenom.

Ako smatrate da ne možete ažurirati niti s prioritetima, uvijek možete angažirati Web admina.

 

Konverzija Vam pokazuje radite li dobar posao

Stopa konverzije je postotak posjetitelja Vašeg Internet trgovine koji su ispunili željeni cilj – dovršili kupovinu. Visoka stopa konverzije indikator je uspješnog marketinga i Internet dizajna te znači da ljudi žele kupiti ono što im nudite, a kupnju mogu jednostavno izvršiti.

Stopa konverzije s kojom biste trebali biti zadovoljni ovisi o industriji kojom se bavite, a podatke za usporedbu možete pronaći na internetu. U slučaju da niste zadovoljni stopom konverzije, analizirajte svoju Internet trgovinu, posebno korak na kojem Vam kupci najčešće odustaju i vidite što možete promijeniti da bi im iskustvo kupovine na Vašoj Internet trgovini učinili što jednostavnijim i ugodnijim.

Kvalitetan proizvod, zadovoljan kupac

Dokažite kvalitetu proizvoda kroz recenzije – tzv. Društvene dokaze

Znamo da je cijena i dalje ključan razlog za donošenje odluke o kupnji, isto kao i cijena dostave, ali važno je i povjerenje u prodavača i proizvod.

Povjerenje se teško stječe, osobito na internetu gdje sama stopa konverzije uvelike ovisi o osjećaju da ćemo dobiti ono što smo platili.

Najlakši način za povećanje konverzije kroz povjerenje su recenzije. Da, možda vas je strah otvoriti recenzije prema kupcima, ali ako Vam je proizvod kvalitetan, vjerujte da će Vas korisnici nagraditi pozitivnim recenzijama. Ako ste i dalje skeptični, umjesto otvorenih recenzija možete sami nabaviti pozitivne recenzije kupaca koje ćete dodati u opise proizvoda koje smo već spominjali.

 

Savjet broj 2:

Izuzetno je bitno da recenzije nisu anonimne, nego da potpisuju ime – i ako može prezime pa i imaju i sliku;

Da recenzije nisu naivno pozitivne, već da zvuče autentično.

 

Jedan od načina kako možete potaknuti kupce da Vam šalju recenzije je da automatizirate slanje emailova prema kupcima s anketom o zadovoljstvu tjedan ili mjesec dana nakon kupnje.

 

Jasne informacije o uvjetima i vremenu dostave

Iako bi većina Vaših kupaca vjerojatno željela besplatnu dostavu, to nije jedino što ih zanima. Zanimaju ih detalji dostave: tko im dostavlja paket, u kojem roku i mogu li pratiti tijek dostave. Ovi čimbenici uvelike ovise o partneru kojeg ste odabrali za dostavu paketa i njihovoj organizaciji i korisničkoj podršci. Istražite sve tvrtke koje Vam mogu biti dostavni partneri, njihove uvjete i sustav korisničke podrške, ali i ugled među korisnicima. Neki kupci možda neće kod Vas naručiti, jer su u medijima pročitali o horor pričama o određenoj dostavnoj službi.

Besplatnu dostavu nude gotovo sve strane internetske trgovine pri čemu su neke od njih poput Asosa cijeli svoj imidž izgradili na besplatnoj dostavi. Dostava je besplatna za kupca, naravno ne i za Vas i marketinški je trik kojim se mnogi služe.

Na ljudski um riječ “besplatno” ima gotovo magični učinak. Vi biste trebali procijeniti i izračunati isplati li Vam se besplatna dostava uopće i u kojim slučajevima.

 

Možete ponuditi primjerice:

  • Besplatnu dostavu bez obzira na cijenu proizvoda (kao eBay prodavači)
  • Besplatnu dostavu za članove kluba vjernosti ili slično (besplatna dostava u zamjenu za podatke o kupcu)
  • Iznad određenog iznosa za koji izračunate da Vam je isplativo
  • Na određene artikle (posebice ako želite smanjiti njihovu zalihu kod sebe)
  • Besplatnu dostavu ako se narudžba izvrši do određenog vremena, kao promotivnu akciju.

Klijenti su na prvom mjestu

Jednostavan ‘checkout’ tj. kupnja na kraju

Dizajn vaše Internet trgovine trebao bi biti jednostavan, a jedan od ključnih koraka je upravo onaj krajnji – finalni u kojemu kupac treba dovršiti transakciju i potvrditi kupnju.

Ako vam je ostatak stranice savršeno dizajniran, a sustav odjave kompliciran, kupac može dodati sve proizvode koje želi – i odustati u zadnjem trenutku.

Na što morate obratiti pozornost:

  • U košarici bi trebali biti vidljivi artikli i modifikacije poput promjena boje ili veličine npr. za odjevne predmete;
  • Iz košarice kupac mora jednostavno moći nastaviti kupnju u Internet trgovini;
  • Ne trebate tjerati korisnike da se registriraju, već da završe kupnju uz samo osnovne podatke i plaćanje;
  • Ako već tražite dodatne podatke, objasnite kupcu zašto ih tražite;
  • Jasno im istaknite konačnu cijenu, poreze, informacije o dostavi;

Za kraj kupcu omogućite da dobije konačan email s potvrdom s brojem pošiljke i kako je pratiti po putu.

Uz ovakve savjete Vaša Internet trgovina biti će spremna za sve kupce i omogućiti Vam bolju prodaju.

Ako Vam neki od savjeta nisu jasni i treba Vam bilo kakva pomoć stojim na raspolaganju.

 

Vaš Web Admin – Tonći Morić // TMBingo | Jednostavno. Unikatno.

Leave a reply